ADAC gyerekülés teszt 2013

ADAC-Logo thumbAz idei év tavaszán az ADAC 27 különböző gyerekülést tesztelt, 5 súlycsoportra (1,5 éves korig (babyhordozó, 0-13 kg-ig), 4 éves korig (1-18 kg-ig), 1-4 éves korig (9-18 kg-ig), 1-12 éves korig (9-36 kg) és 4-12 éves korig (15-36 kg)) vonatkozóan. A német intézet munkatársai a vizsgálat során a biztonság, a használhatóság/ergonómia, a káros anyag tartalom és a tisztíthatóság szempontok alapján pontozták az üléseket.

Az összes gyerekülés közül csupán kettő kapott „nagyon jó” minősítést, 13 „jó” besorolással zárt és csupán 4 modell kapott „elégséges” osztályzatot. Azt mondhatjuk, hogy minden korosztály számára van legalább két jó minősítésű gyerekülés az ADAC szerint, így a szülőknek meglesz a választási szabadsága. Az „elégséges” üléseket a BHP gumi munkatársai nem ajánlják megvételre, gyerekünk életéről lévén szó itt is - ahogy az abroncsoknál is - első a biztonság. Pár ezer forinton ne múljon gyerekünk testi épsége, élete!

Még nagyobb biztonság: fordított irányba beszerelt gyerekülés
A vizsgált termékek közül a Cybex Sirona, a Takata Midi & Isofix Base, a Britax Max-Way és a Klippan Triofix & Isofix-base fordított irányban – menetiránynak háttal is szerelhető. A fordított irányú ülés még nagyobb biztonságot jelent, mert frontális ütközés során a terhelés – főleg a kisgyermek nyaki részén – sokkal alacsonyabb, mint a menetiránynak megfelelően elhelyezett üléseknél.

Szinte mind szennyező
A gyártóknak nagyobb figyelmet kellene fordítania az alacsonyabb káros anyag szint elérésére. Csak 3 gyermekülés gyártó cég kapta meg a közepes minősítést ilyen szempontból.

isofix 20130624Az isofix kötelező lesz a járművekben
Az isofix ma már nagyon elterjedt, az autók 90%-a fel van szerelve vele. Nagy előnye a mindennapi életben, hogy gyorsan és könnyedén betehető és rögzíthető az autóban a gyerekülés. Automatikusan a helyére pattan a saját súlyától és egy gombnyomásra könnyen fel is oldhatjuk a zárat. A mechanikai kialakítás miatt sokkal stabilabb a gyerekülés kapcsolata az autóval. A törésteszteken ennek megfelelően jobb eredményeket érnek el az isofix-szel rögzített ülések, mint a hagyományos rögzítésű ülések.

 A Top Tether (harmadik pontos, ált. extra felső) rögzítés már az új autók közel kétharmadában megtalálható.

top-tether-20130624

De mindig meg kell bizonyosodni róla, hogy adott járműtípus alkalmas e ezen fajta ülések használatára. 2012 november óta az Únióban az isofix és a top tether (harmadik pontos) rögzítés kötelező az új járműmodellek számára. 2014 novembertől pedig már minden új járműnek, ami a kereskedésekbe kerül, tartalmaznia kell ezeket.

Szigorítások 2013 közepétől
Jelenleg felülvizsgálják a gyermekülésre vonatkozó előírásokat. Az ENSZ-ECE új irányelvet fogadott el, mely 2013. július 9-től hatályos. Az ECE-R 44 jelentős változásokat fog eredményezni:

  • az üléseket oldalirányú ütközésekre is bevizsgálják a jövőben (jelenleg ilyen vizsgálatokat nem végeznek!)
  • a gyermeküléseket a jövőben magasság szerint is kategorizálni kell. A kategóriákat a gyártók fogják megadni.
  • fontos változás lesz, hogy 15 hónapos korig menetiránnyal ellentétes irányban kell utaznia minden gyereknek

Az új szabályt fokozatosan fogják bevezetni a tagországokban, tehát, akik már rendelkeznek gyereküléssel és a csemetéjük még nem múlt el 15 hónapos, ne aggódjanak, rájuk még nem vonatkozik az új szabály.
A cél világos, még biztonságosabbá tenni az autókban az utazást az egész család számára.
A BHP guminál mi is ezért dolgozunk!

BHP-gumi 2013 06

Forrás: adac.de

bhp gumi

Az ország boltja 2014

Gumi kereső




Facebook-icontwitter_logoGoogle-Plus-iconYou-Tube-icon