Továbbra is nagy a munkaerőhiány a mérnökök, de egyre erősebben a szakmunkások, sőt a betanított munkások körében is. Az autóipari cégek éles versenyben vannak a munkaerőért, a friss diplomásokért mind a felsőfokú képzésben, mind a szakközépiskolákban” – nyilatkozta Nánássy András, a Continental Automotive Hungary Kft. HR-vezetője a világgazdaság.hu-nak. A téma aktualitását az adja, hogy Magyarországon az egész autóipar, beleértve a szervizeseket is, évek óta a határán van annak, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerőt találjon. A verseny emellett egyre nemzetközibb. Az Y és Z generáció tagjainak nagy része minimum 6–12 hónapot külföldön tölt tanulmányainak során, vagy tanulmányainak végeztével. Ez egy olyan erős trend, amivel nem lehet harcba szállni. A Continental ezzel a helyzettel úgy tudott azonosulni, hogy közvetlenül az iskolai tanulmányok befejeztével külföldi karrierlehetőségeket ajánl, akár azonnali külföldi munkakezdéssel.

Az Apollo Vredestein Tyres gyöngyöshalászi gumiabroncsgyára 2017 elején kezdheti meg a termelést.